Saketos to marka, która bardzo świadomie podchodzi do roli analityki w marketingu i internetowej sprzedaży. Możemy to powiedzieć bez choćby nutki fałszu – jako agencja współpracujemy już od kilku lat, a ponad rok temu na blogu Verseo pojawiło się case study dokumentujące wyniki przy kampaniach Google Ads, które prowadziliśmy (i wciąż prowadzimy) dla tej marki.

Tym razem zespół Saketos zwrócił się do Verseo w sprawie przeprowadzenia kontroli analityki internetowej i jej ewentualnej poprawy. To brzmi jak zadanie dla Smartowskiego!

Analityka internetowa – zanim wprowadzimy zmiany

Zaimplementowanie nowych funkcji musiało zostać oczywiście poprzedzone rozbudowanym audytem analityki. Zidentyfikowaliśmy najważniejsze problemy obecnych ustawień i w zaproponowaliśmy istotne zmiany, które miały na celu bardziej efektywne zbieranie danych. Wszystkie w porozumieniu z klientem wprowadziliśmy i błyskawicznie mogliśmy zaobserwować efekty. Ale to już kolejny krok – zacznijmy więc od początku.

Główne problemy analityki, które ujawnił audyt, to:

  • Niepoprawne dane na temat jednej z najbardziej kluczowych metryk w e-commerce, czyli źródeł konwertującego ruchu. Szybko ustaliliśmy przyczynę nadpisywania prawidłowego źródła ruchu i zniwelowaliśmy ją. Dodatkowo wprowadziliśmy niestandardowe grupowanie kanałów, które pozwoliło z większą efektywnością sprawdzać skuteczność ruchu sprowadzanego na stronę.
  • Ograniczone możliwości znalezienia schematów i prawidłowości dla rynków zagranicznych, co przy ekspansji na inne rynki ma ogromne znaczenie. W odpowiedzi na tę potrzebę stworzyliśmy wspólny raport dla całej sprzedaży, co pozwala na wypracowanie znacznie efektywniejszych mechanik biznesowych.\

Analityka internetowa – co dokładnie zostało zrobione?

Grupowanie treści:

  • sprawdzenie skuteczności poszczególnych kategorii produktów na wskazanych rynkach (państwach) i dostosowanie pod to działań Google Ads;
  • sprawdzenie skuteczności bloga w generowaniu przychodów i podjęcie działań rozwojowych celem jego monetyzacji.

Lejek sprzedażowy:

  • identyfikacja problemów na drodze ścieżki zakupowej – na którym etapie występują najczęstsze porzucenia koszyka.

Ustalenie prawidłowego źródła ruchu na stronie:

  • ustalenie przyczyny nadpisywania prawidłowego źródła ruchu użytkowników dokonujących zakupu i jej wyeliminowanie.

Grupowanie kanałów:

  • Wprowadzenie bardziej rozbudowanej analizy na temat tego, które kanały uczestniczą w procesie zakupowym, co przekłada się na rozwój danego źródła sprowadzającego ruch na stronę.

Porównanie ustalonych KPI między domenami:

  • ujednolicenie danych, pozwalające porównać realizację celów witryny na rynkach zagranicznych oraz znalezienie pewnych kolokacji między rynkami.

Co na to Klient?

Oddajmy głos samym zainteresowanym, czyli marce Saketos i stojącym za nią ludziom:

W celu lepszego poznania potrzeb Klientów naszego sklepu, zwróciliśmy się do firmy Smartowski. Wspólnie wdrożyliśmy pakiet analityki internetowej zawierający konfigurację usługi Universal Analytics oraz najnowsze narzędzia Google Analytics 4. Dzięki temu powstały przejrzyste raporty zawierające wszystkie niezbędne w naszej pracy informacje.

Prawidłowo skonfigurowana analityka pozwoliła nam na szczegółowe i wnikliwe zbadanie ścieżek Klienta na stronie internetowej i zastosowanie tej wiedzy do udoskonalenia kampanii marketingowych. Zadowoleni z owocnej współpracy, postanowiliśmy skorzystać z kompleksowej obsługi profesjonalistów ze Smartowskiego i wdrożyć analitykę na pozostałych wersjach językowej naszego sklepu. Rzeczowa wiedza, doświadczenie oraz sprawna komunikacja to kluczowe cechy specjalistów Smartowskiego, na wsparcie których zawsze możemy liczyć.

Daniel Mochnik, CEO Saketos

Analityka w digitalu ze Smartowskim

Zobacz, jak Smartowski może odmienić analityczny krajobraz Twojej firmy.

Spotkajmy się przy bezpłatnej konsultacji!

Umów się teraz!